Ponuka seminárov

AI & Law 2025 Forum /Umelá inteligencia – Právo – Regulácia – Prax/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva
na odborný seminár s praktickými workshopmi
AI & Law 2025 Forum
Umelá inteligencia – Právo – Regulácia – Prax
21.5.2025, Bratislava
Seminár sa zameria na právne a regulačné výzvy spojené s používaním umelej inteligencie, ktorá sa stáva integrálnou súčasťou rôznych odvetví a právny sektor nie je výnimkou. Nástup nových technológií prináša aj nové možnosti a výrazné uľahčenie plnenia úloh v praxi. Diskutovať sa budú aj nové povinnosti vyplývajúce z európskej legislatívy (AI Act, PLD Directive), ich implementácia do (s)právnej praxe a konkrétne príklady využitia AI v rôznych oblastiach.
Aké sú nové povinnosti pre poskytovateľov a používateľov AI riešení? Ako sa má upraviť zodpovednosť za rozhodnutia AI? Práve tieto a mnohé ďalšie otázky budú predmetom odborných diskusií a praktických workshopov na AI & Law 2025 Forum.
Používajte umelú inteligenciu v praxi – od právneho promptingu, cez vyhľadávanie judikatúry až po inovatívne riešenia v online marketingu. V poobednej časti seminára si vyskúšate prácu s pokročilými AI nástrojmi, ktoré menia spôsob, akým nielen právnici analyzujú dokumenty, vyhľadávajú judikatúru a pripravujú odborné texty – rýchlejšie a presnejšie.
Seminár povedie JUDr. Tomáš Klinka, advokát/partner a patentový zástupca v SIGNUM legal, spolu s Mgr. Damiánom Palaštom, advokátskym koncipientom v SIGNUM legal a doktorandom na úpT PrF MUNI. Hosťami podujatia budú Tereza Novotná (odborná asistentka na úpT PrF MUNI, Brno) a Ján Aštary (CEO a partner spoločnosti Dexfinity). V úvode seminára predstaví Róbert Gašparovič, predseda správnej rady, Asociáciu umelej inteligencie (ASAI).
Pre koho je seminár určený?
Seminár je určený pre právnikov i neprávnikov, compliance špecialistov, zástupcov firiem a štátnych inštitúcií, ako aj pre každého, kto sa zaoberá reguláciou a praktickým využitím AI technológií.
Prednášajúci
JUDr. Tomáš Klinka partner v advokátskej kancelárii SIGNUM legal a patentový zástupca so zameraním na právo duševného vlastníctva a právo IT, licencovanie, strategickú litigáciu, manažment inovácií a transfer technológií. V rámci advokátskej kancelárie je zodpovedný za agendu a rozvoj práva duševného vlastníctva a vedie tiež pobočku kancelárie v Banskej Bystrici. Tomáš vyštudoval právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave, dlhší čas pracoval na Úrade priemyselného vlastníctva SR, kde ako riaditeľ legislatívno-právneho odboru v rokoch 2015-2017 inicioval, a v úzkej spolupráci s odbornou verejnosťou aj viedol, práce na zásadnej revízii práva priemyselného vlastníctva. Zastupoval SR na vrcholných medzinárodných podujatiach v oblasti duševného vlastníctva, ako aj na viacerých diplomatických konferenciách.
Mgr. Damián Palašta pôsobí v advokátskej kancelárii SIGNUM legal s.r.o. so špecializáciou na IT právo, umelú inteligenciu a duševné vlastníctvo a súčasne je doktorandom na Ústave práva a technológií PF Masarykovej univerzity, kde sa venuje umelej inteligencii a duševnému vlastníctvu, najmä generatívnej umelej inteligencii, strojovému učeniu, neurónovým sieťam a ich právnej regulácii. Damián okrem iného absolvoval kurz na Univerzite v Tartu o umelej inteligencii a letnú školu o práve a logike organizovanú Európskym univerzitným inštitútom a Harvard Law School.
Hostia:
- Róbert Gašparovič, predseda správnej rady Asociácie umelej inteligencie (ASAI)
- Tereza Novotná, odborná asistentka na úpT PrF MUNI, Brno
- Ján Aštary, CEO a partner spoločnosti Dexfinity
Miesto konania:
Hotel Color***
Pri Starom mýte 1, 831 04 Bratislava 3
Dátum konania: 21.5.2025
*Uzávierka záväzných prihlášok: 19.5.2025
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 16:00 hod.
Účastnícky poplatok: 159,90 € s DPH
(130 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, 2x coffee break, pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
PROGRAM
Právne a regulačné výzvy AI
08:30 – 09:00 | Registrácia účastníkov
09:00 – 09:15 | Otvorenie seminára (Tomáš Klinka, Róbert Gašparovič)
09:15 – 10:15 | Blok 1: AI regulácia (Damián Palašta)
- Prehľad európskej legislatívy (AI Act, PLD Smernica)
- Kategorizácia rizík AI riešení
- Nové povinnosti pre poskytovateľov a používateľov AI
- Zodpovednostné mechanizmy a EU kódex správania
10:15 – 10:30 | Coffee break
10:30 – 11:30 | Blok 2: AI & duševné vlastníctvo (Tomáš Klinka)
- Vplyv AI na autorské právo, databázy a patent
- Ochrana a komercializácia AI generovaných výstupov
11:30 – 12:30 | Blok 3: AI & zamestnanci, AI & spotrebitelia (Damián Palašta)
- Implementácia AI vo firmách a štátnych inštitúciách
- Právne aspekty AI pri zamestnancoch a spotrebiteľoch
- Označovanie AI výstupov a transparentnosť AI riešení
12:30 – 13:30 | Obed
Praktické workshopy
V rámci právneho promptingu sa bude pracovať primárne s modelmi ChatGPT, na vyhľadávanie využijeme špecializovaný softvér, resp. model umelej inteligencie zameraný na cielené získavanie informácií. Na praktické ukážky administratívnych a podporných činností využijeme nástroje ako Runway, DALL·E, Gemini od Google a ChatGPT v kombinácii s obrazovým modelom.
13:30 – 14:30 | Workshop 1: Legal Prompting – práca s AI nástrojmi v právnej praxi (Damián Palašta)
- Ako efektívne využívať AI pri analýze dokumentov a tvorbe právnych textov?
- Odporúčané AI nástroje pre právnikov
14:30 – 15:00 | Workshop 2: AI v e-commerce (Ján Aštary)
- Praktické ukážky inovatívnych AI riešení v online marketingu
15:00 – 15:15 | Coffee break
15:15 – 16:00 | Workshop 3: AI v práve – vyhľadávanie judikatúry (Tereza Novotná)
- AI modely pre právne rešerše a vyhľadávanie rozhodnutí
- Príklady aplikácie AI v právnych tímoch
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Prihlásiť na seminár
Pozemkové úpravy od A po Z – konfrontácia pohľadu právnika a geodeta /lektori: Mgr. Maroš Pavlovič, PhD., LL.M., Ing. Vladimír Uhlík/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Pozemkové úpravy od A po Z
konfrontácia pohľadu právnika a geodeta
Bratislava, 28.5.2025
Pozemkové úpravy patria medzi najkomplexnejšie právno-technické procesy v správe nehnuteľností. Ide o komplikované konanie, spravidla zahrňujúce stovky účastníkov a trvajúce niekoľko rokov, dotýkajúce sa vlastníckych vzťahov, hospodárenia s pôdou, verejného záujmu aj zásadných otázok správy územia, a práve preto si vyžadujú dôkladné porozumenie právnemu rámcu, technickým aspektom, ako aj súčinnosti jednotlivých aktérov.
Odborný seminár ponúka jedinečný pohľad na túto problematiku – z pohľadu právnika a geodeta zároveň.
Na seminári sa účastníci oboznámia so základnými inštitútmi pozemkových úprav pričom dôraz bude kladený na využívanie a uplatňovanie práv v konaní. V súvislosti s komplexnosťou konania sa podrobne, na praktických príkladoch informujú o dôvodoch pozemkových úprav a verejnom záujme súvisiacim s ich vykonávaním. Osvoja si praktické pohľady na jednotlivé etapy pozemkových úprav a získajú prehľad o postavení a úlohách jednotlivých účastníkov konania ale aj štátnej správy realizujúcej toto správne konanie. Nadobudnú zručnosti spojené s uplatňovaním opravných prostriedkov.
V kontexte opravných prostriedkov bude dôraz kladený aj na rozhodovaciu činnosť súdov zameraných na sporné otázky, ktoré vzišli z konania. Oboznámia sa s fungovaním združenia účastníkov pozemkových úprav a získajú prehľad o najčastejších chybách v stanovách, ktorými sa toto združenie riadi. Získajú ucelený pohľad na inštitút jednoduchých pozemkových úprav a komplexných pozemkových úprav so zameraním sa na jednotlivé výhody a nevýhody či odlišnosti v procese ich vykonávania.
V neposlednom rade získajú množstvo cenných rád a tipov ako pristúpiť k správe svojho majetku počas tohto dlhého a komplikovaného konania ako aj zaujímavé tipy smerujúce k ambícii jeho investičného zhodnotenia.
Komu je seminár určený:
Seminár je určený pre všetky druhy účastníkov pozemkových úprav. Je určený pre vlastníkov pozemkov, nájomcov pozemkov, vlastníkov ostatného nehnuteľného poľnohospodárskeho majetku, pre osoby, ktorých práva môžu byť konaním dotknuté, pre zamestnancov Slovenského pozemkového fondu, Lesov SR či iného správcu pozemku, pre zamestnancov obcí a samosprávnych krajov. Taktiež je určený pre advokátov, sudcov, notárov či exekútorov alebo aj pre iné právne profesie so záujmom o toto konanie.
Program:
- Úvod do problematiky
- Základné inštitúty pozemkových úprav s dôrazom na využívanie a uplatňovanie práv v konaní
- Dôvody pozemkových úprav a verejný záujem súvisiaci s ich vykonávaním
- Praktické pohľady na jednotlivé etapy pozemkových úprav, prehľad o postavení a úlohách jednotlivých účastníkov konania, ale aj štátnej správy realizujúcej toto správne konanie
- Uplatňovanie opravných prostriedkov, s dôrazom kladeným aj na rozhodovaciu činnosť súdov zameraných na sporné otázky, ktoré vzišli z konania
- Fungovanie združenia účastníkov pozemkových úprav, prehľad o najčastejších chybách v stanovách, ktorými sa združenie riadi
- Inštitút jednoduchých pozemkových úprav a komplexných pozemkových úprav so zameraním sa na jednotlivé výhody a nevýhody či odlišnosti v procese ich vykonávania
- Diskusia
Prednášajúci:
Mgr. Maroš Pavlovič, PhD., LL.M. je odborný asistent na PaF UK v Bratislave, Katedre správneho a environmentálneho práva. Je autorom projektu financovaného Agentúrou na podporu výskumu a vývoja s názvom „Efektívne pozemkové úpravy“, ktorý v záverečnom hodnotení obstál na vynikajúcej úrovni a ktorého odberateľom bolo MPaRV SR, ZMOS či ÚVO. Je zároveň organizátorom radu konferencií zameraných na pozemkové právo a autorom desiatky odborných publikácií s touto tematikou. posledná vydaná monografia s názvom Verejný záujem a pozemkové úpravy sa orientuje na hodnotenie dôvodov vykonávania pozemkových úprav ako aj na ich možné praktické prepojenie na krajinné plánovanie. Venuje sa legislatívnej činnosti, konzultačnej činnosti či lektorskej činnosti. Prednášal a lektorsky viedol podujatia pre geodetov či starostov obcí a zamestnancov obecných samospráv. Vo svojej pedagogickej činnosti sa zameriava na pozemkové právo, agrárne právo, vnútornú správu štátu ale aj na správne právo vo všeobecnosti. Vo svojej kariére pôsobil v NR SR, v advokácií, v štátnej správe ale aj samospráve.
Ing. Vladimír Uhlík je autorizovaný geodet a kartograf, ktorý pôsobí ako zodpovedný projektant pozemkových úprav (PÚ) a zároveň ako konateľ firmy špecializujúcej sa na ich realizáciu. V oblasti PÚ patrí k rešpektovaným odborníkom s dlhoročnou praxou a aktívnou účasťou na tvorbe metodických a legislatívnych rámcov. Je predsedom predstavenstva Komory pozemkových úprav Slovenskej republiky, ako aj predsedom predstavenstva Zamestnávateľského zväzu geodézie a kartografie. Zároveň je členom Prezídia Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR a taktiež Priemyselnej rady dekana Stavebnej fakulty STU v Bratislave. Aktívne sa podieľa na činnosti odborných pracovných skupín a komisií. Je členom komisie MPaRV SR pre výber katastrálnych území na vykonávanie PÚ, ako aj členom komisie pre prípravu novej metodiky ich realizácie. Pôsobí aj v komisii Monitorovacieho výboru pre Program Slovensko pre integrovaný územný rozvoj a cieľ 5 politiky súdržnosti EÚ. Na akademickej pôde sa angažuje ako člen pracovnej skupiny Stavebnej fakulty STU, ktorá posudzuje súlad študijných programov odboru Geodézia a kartografia so štandardmi Akreditačnej komisie. Je tiež spoluautorom súčasnej metodiky na vykonávanie geodetických činností pre projekt PÚ.
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 28.5.2025
*Uzávierka záväzných prihlášok: 26.5.2025
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:30 hod.
Účastnícky poplatok: 110,70 € s DPH
(90 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Prihlásiť na seminár
Prekážky v práci /lektorka: JUDr. Simona Dušeková Schuszteková, PhD., LL.M./
Organizátor
-
Pro Seminar, s.r.o.
-
Email
info@proseminar.sk -
Web stránka
http://www.proseminar.sk
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Prekážky v práci
10. jún 2025
Seminár poskytne účastníkom možnosť osvojenia si základných teoretických, ale najmä praktických vedomostí z problematiky prekážok v práci na strane zamestnanca so zameraním na dôležité osobné prekážky – návšteva u lekára, sprevádzania rodinného príslušníka do zdravotníckeho zariadenia, darovanie krvi/aferézy, prekážky z dôvodu vzdelávania zamestnancov a s tým spojené povinnosti zamestnancov pri nahlasovaní prekážok v práci a ich preukazovaní zamestnávateľovi, pravidlá ich čerpania a pravidlá ich uznávania zo strany zamestnávateľa, vrátane uznávania priepustiek „platí na celý deň“.
Seminár sa tiež zameria na analýzu prekážok na strane zamestnávateľa z vážnych prevádzkových dôvodov, iných prekážok v práci na strane zamestnávateľa, ako aj prekážku na strane zamestnávateľa z dôvodu kurzarbeit (skrátenej práce, pri ktorej zamestnávateľ čerpá podporu od štátu).
Seminár sa tiež zameria na dovolenky a pravidlá ich čerpania cez nariaďovania a dohadovania čerpania dovolenky, prípravy plánov dovoleniek, jeho prípadnej zmeny, jeho záväznosti.
Zvyšná časť vzdelávania bude venovaná problematike sankcií za porušenie povinností zamestnancov pri nahlasovaní/preukazovaní prekážok v práci na strane zamestnanca, vrátane sankcií za neospravedlnenú neprítomnosť v práci (absencia).
Záverečná časť seminára bude venovaná aspektom a pravidlám čerpania dovolenky, pravidiel ich krátenia, prenosu do nasledujúceho kalendárneho roka a povinnostiam zamestnávateľa s tým spojenými.
Prednášajúca:
JUDr. Simona Dušeková Schuszteková, PhD., LL.M. je členkou Predsedníctva Labour Law Association/Asociácie pracovného práva. Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Je tiež absolventkou doktorandského štúdia na Právnickej fakulte v Trnave, postgraduálneho štúdia v Ústave medzinárodných vzťahov a právnej komparatistiky na Právnickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a postgraduálneho štúdia Business Legal Relations na International School of Management. Viac ako päť rokov viedla pracovnoprávnu poradňu na webovom portáli profesia.sk, od roku 2003 je zapísaná ako sprostredkovateľka a rozhodkyňa v zozname sprostredkovateľov a rozhodcov kolektívnych sporov vedenom Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR. V minulosti pôsobila v súkromnom sektore v oblasti obchodu, neskôr na jednom z najväčších odborových zväzov na Slovensku, kde sa venovala všetkým oblastiam individuálneho a kolektívneho pracovného práva, s ktorým má bohaté praktické skúsenosti. V súčasnosti pôsobí ako odborný asistent na Katedre občianskeho a pracovného práva Právnickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, ako aj v advokátskej kancelárii. V o svojej odbornej praxi sa venuje problematike individuálneho, ako aj kolektívneho pracovného práva, mobbingu, bossingu, šikane, vysielaniu zamestnancov za účelom poskytovania služieb, právu sociálneho zabezpečenia, právnemu poradenstvu pre zamestnávateľov, personálne agentúry, odborové a zamestnávateľské zväzy a organizácie či samotných zamestnancov. Publikuje odborné články, je spoluautorkou viacerých publikácií, ktoré boli vydané vo vydavateľstve Wolters Kluwer, lektoruje aj semináre a vzdelávanie v oblasti individuálneho a kolektívneho pracovného práva.
Cieľová skupina:
zamestnávatelia/pracovníci na úseku personalistiky v súkromných organizáciách a organizáciách štátnej správy a samosprávy (ústredné orgány štátnej správy, štátne rozpočtové a príspevkové organizácie, mestá a obce, štátne fondy a samosprávne kraje), odborové organizácie, advokáti a ostatní záujemcovia
Program:
- analýza prekážok v práci z hľadiska subjektu, hmotného zabezpečenia, dĺžky trvania
- prekážky v práci na strane zamestnanca a s tým spojené práva a povinnosti zamestnanca s tým spojené a analýza najčastejšie uplatňovaných prekážok (darovanie krvi/aferéza, návšteva v zdravotníckom zariadení, sprevádzanie rodinného príslušníka
- prekážky v práci na strane zamestnávateľa so zameraním na sa prekážky z dôvodu vážnych prevádzkových dôvodov
- akceptácia/neakceptácia priepustiek od lekára „platí na celý deň“
- definícia, vykazovanie „absencií“ a jej právne následky
- dovolenky a jej typy/výmera pravidlá čerpania a rozvrhovania dovolenky
- krátenie dovolenky ako jedna zo sankcií
- diskusia, záver
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 10.6.2025
*Uzávierka záväzných prihlášok: 6.6.2025
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 104,55 € s DPH
(85 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994