Ako „predať“ alebo „kúpiť“ firmu (ekonomické a právne aspekty) / lektori: Mgr. Ing. Radoslav Polaček, JUDr. Zuzana Bartová
Chcete sa dozvedieť viac o fúziách a akvizíciách firiem? Seminár Vám poskytne základné informácie o postupoch pri oceňovaní firiem, prevedie Vás štandardným transakčným procesom z pohľadu právnika a ekonóma s cieľom minimalizovať riziká a maximalizovať zisk. Zoznámime Vás s jednotlivými aktérmi transakcie, jej právnymi aspektmi a ukážeme vám kľúčové „value drivers“.
Prednášajúci:
Mgr. Ing. Radoslav Polaček – dlhodobo sa profesionálne zaoberá investíciami do inovatívnych firiem, poradenstvom pri predaji firiem a oceňovaním spoločností. Skúsenosti z oblasti transakcií získal najmä na medzinárodných projektoch v poradenskej spoločnosti Ernst & Young so zameraním na fúzie, akvizície a oceňovanie podnikov. Pôsobil aj v bankovom sektore v oblasti riadenia rizík a firemného financovania. Vyštudoval Ekonomickú fakultu TU Košice so zameraním na financie, bankovníctvo a investovanie. Absolvoval Risk Diploma Path na SDA Bocconi School of Management a mnoho ďalších odborných školení v zahraničí (Londýn, Frankfurt, Praha.).
JUDr. Zuzana Bartová – je advokátkou v advokátskej spoločnosti Patakyová, Bartová, Kovácsová, s.r.o., je uznávanou odborníčkou v oblasti obchodného práva. Pravidelne poskytuje odborné poradenstvo obchodným spoločnostiam v oblasti korporátnych zmien, ako i v oblasti obchodnoprávnych záväzkových vzťahov a ich zabezpečenia. Poskytuje právne poradenstvo viacerým bankám, významným spoločnostiam z oblasti energetiky, informačných technológií, stavebníctva a potravinárskeho priemyslu. Aktívne sa venuje lektorskej a publikačnej činnosti, je spoluautorkou viacerých publikácií z oblasti obchodného práva.
Cieľová skupina:
majitelia firiem, advokáti a právnici so špecializáciou v oblasti M&A, finanční riaditelia, finanční manažéri
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 27.9.2022
*Uzávierka záväzných prihlášok: 23.9.2022
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 16:00 hod.
Účastnícky poplatok: 125,00 € s DPH
(Nie sme platcami DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Úvod do problematiky oceňovania firiem
- Typy investorov a ich motivácia
- Základné typy transakcií – výhody a nevýhody
- Príprava transakcie a štandardný transakčný proces
- Due Diligence
- Ako komunikovať so zamestnancami a obchodnými partnermi
- Ako ochrániť dôverné údaje
- Končí sa všetko podpisom zmluvy?
- Kľúčové „value drivers“
- Právne špecifiká a náležitosti transakcií
- Prevod obchodných podielov v s.r.o.
- Prevod akcií v a.s.
- Riziká obmedzenia prevoditeľnosti akcií v a.s.
- Predkupné práva spoločníkov na podiely v s.r.o.
- Zmluva o predaji podniku – zainteresovanie spoločníkov a akcionárov na procese rozhodovania o predaji podniku alebo jeho časti
- Zlúčenie a splynutie firiem – základné informácie o procesoch fúzie
- Diskusia
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
JUDr. Emília Halmešová – tel. 0905 690 581