Ponuka seminárov
Cloud computing z právnej perspektívy /prednášajúci: JUDr. Štefan Pilár, Mgr. Damián Palašta/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Cloud computing z právnej perspektívy
16. máj 2024
Pro Seminar, s.r.o. Vás srdečne pozýva na odborný seminár, ktorého cieľom je oboznámiť účastníkov s právnymi súvislosťami, ktoré vystupujú do popredia pri využívaní služieb cloud computingu. Zameriame sa na zadefinovanie a vysvetlenie pojmu cloud computing, jeho právnu reguláciu, zmluvné vzťahy, právnu zodpovednosť, ochranu údajov nachádzajúcich sa v cloude a autorské práva so zameraním na cloud computing a štátnu správu.
Prednášajúci:
JUDr. Štefan Pilár – advokát s 8 ročnou praxou v advokácii so špecializáciou na kybernetickú bezpečnosť, ochranu osobných údajov, IT právo, právo duševného vlastníctva, elektronický podpis a ochranu súkromia. Je členom Pracovnej skupiny pre verejné právo, poradného orgánu predsedníctva Slovenskej advokátskej komory (SAK) a Asociácie kybernetickej bezpečnosti (AKB). Štefan je certifikovaný ako ISO/IEC 27001 Lead Auditor a certifikovaný audítor kybernetickej bezpečnosti s vyše 40 vykonanými auditmi vo verejnom a súkromnom sektore.
V minulosti pôsobil aj ako právny poradca CSIRT-u alebo ako spolutvorca z. č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti. Na medzinárodnej úrovni pôsobil v pozícii národného experta pre oblasť kybernetickej bezpečnosti, a to v rámci pracovných platforiem Európskej komisie (NIS Expert Group, Komitologický výbor NIS, Politika kybernetickej bezpečnosti – Galileo). V pozícii národného právneho poradcu pravidelne zastupuje SR na medzinárodných cvičeniach kybernetickej obrany (Locked Shields, Cyber Coalition)
Podieľal na implementačných projektoch z oblasti kybernetickej bezpečnosti, ochrany osobných údajov, elektronizácie a prechodu do „paperless“ prostredia za využitia el. podpisu, el. pečate a časovej pečiatky pre významné SW spoločnosti, telekomunikačného operátora, poskytovateľov bankových a finančných služieb a ďalšie subjekty plniace požiadavky súvisiacej legislatívy. Podieľal sa na implementačných projektoch zavádzajúcich opatrenia pre spracúvanie a ochranu informácií z oblastí zdravotníctva, verejnej správy, cloud computingu, telekomunikačných služieb alebo finančného sektora.
Mgr. Damián Palašta – je v súčasnosti advokátskym koncipientom v advokátskej kancelárii SIGNUM legal s.r.o. so špecializáciou na IT právo, umelú inteligenciu a duševné vlastníctvo.
Damián je súčasne doktorandom na Ústave práva a technológií Právnickej fakulty Masarykovej univerzity, kde sa venuje umelej inteligencii a duševnému vlastníctvu, najmä generatívnej umelej inteligencii, strojovému učeniu, neurónovým sieťam a ich právnej regulácii.
Damián okrem iného absolvoval kurz na Univerzite v Tartu o umelej inteligencii a letnú školu o práve a logike organizovanú Európskym univerzitným inštitútom a Harvard Law School a taktiež získal ocenenie od predsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky za svoj príspevok s názvom „Môže umelá inteligencia nahradiť sudcu?“.
Cieľová skupina:
interní právnici orgánov verejnej moci, projektoví manažéri IT projektov, vedúci IT oddelení, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, advokáti, podnikatelia využívajúci služby cloud computingu, compliance officeri a ďalší záujemcovia
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 16.5.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 14.5.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 144,00 € s DPH
(120 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Úvod do cloud computingu: Definícia a základné princípy tejto technológie, ktorá umožňuje prístup k zdieľaným zdrojom.
- Typy služieb cloud computingu: Komparácia rôznych typov cloudových riešení a ich vplyv na právne aspekty.
- Zmluvné vzťahy: Analýza typických zmluvných ustanovení v cloudových zmluvách, vrátane služieb SLA (Service Level Agreement) a zodpovednosti objednávateľa a poskytovateľa.
- Ochrana údajov: Hlboký pohľad na otázky súvisiace s ochranou údajov v cloudovom prostredí, vrátane dodržiavania požiadaviek GDPR (kontext obsahu údajov, geografického umiestnenia, prenosy osobných údajov do tretích krajín a pod.).
- Právne riziká: Identifikácia hlavných právnych rizík spojených s používaním cloudových služieb a stratégie na ich minimalizáciu.
- Autorské práva: Autorské práva a služby cloud computingu, licenčné dojednania.
- Právne trendy: Informácie o najnovších právnych trendoch a vyhliadkach v oblasti cloud computingu, vrátane legislatívnych zmien a súdnych rozhodnutí.
- Praktické odporúčania: Poskytnutie praktických odporúčaní a postupov pre organizácie pri riešení právnych otázok spojených s používaním cloudových služieb.
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Ako správne zvolať a zorganizovať valné zhromaždenie s.r.o. a a.s. /prednášajúca: JUDr. Zuzana Bartová/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Ako správne zvolať a zorganizovať valné zhromaždenie s.r.o. a a.s.
21. máj 2024, Bratislava
Seminár sa zameria na všetky aspekty právnej úpravy a reálneho konania valného zhromaždenia spoločnosti s ručením obmedzeným a akciovej spoločnosti – od zvolania, priebeh až po jeho ukončenie a tiež následky vadného zvolania a konania VZ (aktívna a pasívna legitimácia na podanie žaloby, lehota na podanie žaloby o určenie neplatnosti uznesenia VZ, priebeh súdneho konania, záväznosť rozhodnutia súdu), vrátane relevantnej judikatúry.
Prakticky zameraný hlbší rozbor inštitútu valného zhromaždenia z pohľadu teórie, ale najmä praxe v podaní lektorky, uznávanej odborníčky v oblasti obchodného práva, prispeje k eliminácii chýb a nesprávnych postupov pri zvolávaní a zorganizovaní valných zhromaždení, či získaniu odborných poznatkov, aplikovaných v súdnej praxi v danej oblasti.
Prednášajúca:
JUDr. Zuzana Bartová je advokátkou v advokátskej spoločnosti Bartová, Kovácsová & Partners, s.r.o., je uznávanou odborníčkou v oblasti obchodného práva. Pravidelne poskytuje odborné poradenstvo obchodným spoločnostiam v oblasti korporátnych zmien, ako i v oblasti obchodnoprávnych záväzkových vzťahov a ich zabezpečenia. Poskytuje právne poradenstvo viacerým bankám, významným spoločnostiam z oblasti energetiky, informačných technológií, stavebníctva a potravinárskeho priemyslu. Aktívne sa venuje lektorskej a publikačnej činnosti, je spoluautorkou viacerých publikácií z oblasti obchodného práva.
Cieľová skupina:
advokáti, koncipienti, právnici v obchodných spoločnostiach, notári a ostatní záujemcovia o tému
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 21.5.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 17.5.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 108,00 € s DPH
(90 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Čo musí obsahovať pozvánka na valné zhromaždenie/oznámenie o konaní valného zhromaždenia?
Nevyhnutné a osobitné náležitosti pozvánky/oznámenia, spôsob ich uvedenia v pozvánke/oznámení, sprístupnenie listín spoločníkom/akcionárom spoločnosti, kto je povinný vyhotoviť (podpísať) pozvánku/oznámenie o konaní VZ, dodržanie lehoty na zvolanie valného zhromaždenia, dopĺňanie pozvánky/oznámenia o konaní VZ, čo by malo byť v programe riadneho valného zhromaždenia - Ako správne zorganizovať valné zhromaždenie?
Prezentácia prítomných spoločníkov/akcionárov, splnomocnenia, spôsoby hlasovania a hlasovacie lístky, zisťovanie kvóra na uznášaniaschopnosť valného zhromaždenia a na prijatie rozhodnutia, prítomnosť všetkých konateľov/členov predstavenstva na valnom zhromaždení, prítomnosť členov dozornej rady na valnom zhromaždení, prítomnosť tretích osôb na valnom zhromaždení, zápisnica o valnom zhromaždení, jej vyhotovenie a doručenie, protesty akcionárov na valnom zhromaždení, realizácia práva spoločníkov a akcionárov na informácie na VZ - Následky vadného zvolania a konania valného zhromaždenia.
Aktívna a pasívna legitimácia na podanie žaloby a lehota na podanie žaloby o určenie neplatnosti uznesenia valného zhromaždenia, priebeh súdneho konania, záväznosť rozhodnutia súdu - Diskusia
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Smernica NIS 2 – Cesta ku kybernetickej bezpečnosti cez nové požiadavky a povinné subjekty /prednášajúci: JUDr. Štefan Pilár/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Smernica NIS 2 – Cesta ku kybernetickej bezpečnosti cez nové požiadavky a povinné subjekty
11. jún 2024
Pro Seminar, s.r.o. si Vás dovoľuje pozvať na odborný seminár, ktorý sa obsahovo zameria na vysvetlenie základných častí Smernice NIS 2 a jej presahu do existujúcej právnej úpravy v podobe zákona o kybernetickej bezpečnosti.
Program:
- Vysvetlenie účelu Smernice NIS 2, ktorá prináša rozšírenie bezpečnostných požiadaviek oproti svojej predchodkyni a postihuje podstatne širší okruh povinných osôb, ktoré budú po novom musieť plniť „jej“ (v podobe novelizovaného zákona o kybernetickej bezpečnosti) bezpečnostné a ďalšie požiadavky.
- Zadefinovanie očakávaného posilnenie postavenia a kompetencií ústredného orgánu štátnej správy pre kybernetickú bezpečnosť (Národný bezpečnostný úrad).
- Zamýšľaný prístup pri identifikácii povinných osôb, ktorý po novom nemá byť založený na identifikačných kritériách prevádzkovaných služieb.
- Zmeny aj v ďalších dnes zákonom vyžadovaných a povinnými subjektami aplikovaných požiadaviek, ako napr. klasifikácie informácií a kategorizácie sietí a informačných systémov alebo auditu kybernetickej bezpečnosti.
- Významná zmenu sankčného mechanizmu, kedy má dôjsť k zásadnému sprísneniu pri postihovaní porušení zákonných požiadaviek, najmä podstatnému zvýšeniu pokút s hornou hranicou až 10 miliónov EUR.
- Príklady z praxe, využitie komparácie so súčasne platnou právnou úpravou, identifikácia možných zmien súčasnej právnej úpravy v kontexte transpozície Smernice NIS 2 a ich kategorizácia podľa miery pravdepodobnosti ich výskytu medzi budúcimi zákonnými povinnosťami.
- Záverom vysvetlíme, dokedy je potrebné čakať, aké prechodné lehoty na plnenie požiadaviek je možné očakávať a kedy začať s implementáciou požiadaviek Smernice NIS 2 v prípade súčasných povinných osôb, príp. požiadaviek zákona o kybernetickej bezpečnosti v prípade nových povinných osôb. Tieto (nové povinné osoby) sú totižto známe už aj dnes, pred povinnou transpozíciou Smernice NIS 2, pričom o tom nemusia ani tušiť.
- Diskusia.
Prednášajúci:
JUDr. Štefan Pilár – advokát s 8 ročnou praxou v advokácii so špecializáciou na kybernetickú bezpečnosť, ochranu osobných údajov, IT právo, právo duševného vlastníctva, elektronický podpis a ochranu súkromia. Je členom Pracovnej skupiny pre verejné právo, poradného orgánu predsedníctva Slovenskej advokátskej komory (SAK) a Asociácie kybernetickej bezpečnosti (AKB). Štefan je certifikovaný ako ISO/IEC 27001 Lead Auditor a certifikovaný audítor kybernetickej bezpečnosti s vyše 40 vykonanými auditmi vo verejnom a súkromnom sektore.
V minulosti pôsobil aj ako právny poradca CSIRT-u alebo ako spolutvorca z. č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti. Na medzinárodnej úrovni pôsobil v pozícii národného experta pre oblasť kybernetickej bezpečnosti, a to v rámci pracovných platforiem Európskej komisie (NIS Expert Group, Komitologický výbor NIS, Politika kybernetickej bezpečnosti – Galileo). V pozícii národného právneho poradcu pravidelne zastupuje Slovenskú republiku na medzinárodných cvičeniach kybernetickej obrany (Locked Shields, Cyber Coalition)
Súčasťou jeho odborného zamerania sú aj školenia a semináre zamerané na implementáciu a praktické skúsenosti s plnením požiadaviek právnych predpisov z oblastí jeho zamerania. Podieľal na implementačných projektoch z oblasti kybernetickej bezpečnosti, ochrany osobných údajov, elektronizácie a prechodu do „paperless“ prostredia za využitia el. podpisu, el. pečate a časovej pečiatky pre významné SW spoločnosti, telekomunikačného operátora, poskytovateľov bankových a finančných služieb a ďalšie subjekty plniace požiadavky súvisiacej legislatívy. Podieľal sa na implementačných projektoch zavádzajúcich opatrenia pre spracúvanie a ochranu informácií z oblastí zdravotníctva, verejnej správy, cloud computingu, telekomunikačných služieb alebo finančného sektora.
Cieľová skupina:
interní právnici orgánov verejnej moci, projektoví manažéri IT projektov, vedúci IT oddelení, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, advokáti, osoby pôsobiace v regulovaných sektoroch podľa prílohy I a prílohy II Smernice NIS 2, manažéri kybernetickej bezpečnosti a CISO (Chief Information Security Officer), CIO (Chief Information Officer), CTO (Chief Technology Officer) a pracovníci dotknutých organizačných zložiek (IT, prevádzka, bezpečnosť), compliance officerom a iní záujemcovia
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 11.6.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 7.6.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 144,00 € s DPH
(120 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Zákon o slobode informácií v aplikačnej praxi / lektori: JUDr. Róbert Jakubáč, PhD., Mgr. Ľubomíra Šoltysová/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár,
Zákon o slobode informácií v aplikačnej praxi
13. jún 2024
Seminár je zameraný na priblíženie práva na informácie v zmysle zákona o slobode informácií v kontexte (narastajúceho významu) práva na súkromie a ochranu osobných údajov. Napriek dlhodobo relatívne stabilnej právnej úprave, rozsiahlej odbornej spisbe a judikatúre život stále tvorí situácie na poli práva na informácie, ktorých riešenie neraz nie je jednoduché. Uvedené platí osobitne vo vzťahu k chápaniu (zásadného) pojmu „informácia, ktorú má povinná osoba k dispozícii“. Lektori budú v rámci seminára venovať osobitnú pozornosť práve tejto otázke. Nemenšiu pozornosť budú lektori venovať vzťahu práva na informácie podľa zákona o slobode informácií a obmedzeniam prístupu k informáciám v dispozičnej sfére orgánov verejnej moci podľa osobitných predpisov ako aj prieskumu rozhodnutia o nesprístupnení informácií v rámci správneho súdnictva.
Prednášajúci:
JUDr. Róbert Jakubáč, PhD. je sudcom Správneho súdu v Bratislave, predtým pôsobil ako vedúci oddelenia opravných prostriedkov legislatívno-právneho odboru Úradu geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky. Je autorom niekoľkých desiatok odborných príspevkov z oblasti občianskeho práva a správneho práva, ako aj spoluautorom komentára ku katastrálnemu zákonu vydaného vydavateľstvom C. H. Beck v roku 2021. V roku 2015 mu bola udelená Cena Karola Planka za články publikované v časopise Justičná revue. V roku 2021 bol menovaný za člena komisie pre rekodifikáciu vecného práva. V rámci lektorskej činnosti prednáša pre Justičnú akadémiu a taktiež na podujatiach organizovaných Slovenskou advokátskou komorou.
Mgr. Ľubomíra Šoltysová pôsobí na legislatívno-právnom odbore Úradu geodézie, kartografie a katastra SR, kde sa venuje najmä legislatívnej činnosti. V minulosti lektorovala semináre pre C. H. Beck, ako aj pre iné spoločnosti. Popri katastrálnej problematike sa špecializuje aj na ochranu osobných údajov a právo na prístup k informáciám v kontexte katastra nehnuteľností.
Cieľová skupina:
ministerstvá a ústredné orgány štátnej správy, orgány miestnej štátnej správy, obce, mestá, mestské časti a samosprávne kraje, všetky rozpočtové a príspevkové organizácie, advokáti, ďalšie povinné osoby v zmysle Infozákona
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 13.6.2024
*Uzávierka prihlášok: 11.6.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 102 € s DPH
(85 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Právo na informácie verzus právo na súkromie a ochranu osobných údajov
- Vzťah zákona o slobode informácií k osobitným právnym predpisom upravujúcim prístup k informáciám v dispozičnej sfére orgánov verejnej moci
- Povinné osoby podľa zákona o slobode informácií
- Informácia, ktorú má povinná osoba k dispozícii
- Vytvorenie novej informácie
- Doplnenie žiadosti o sprístupnenie informácií
- Vybavenie žiadosti o sprístupnenie informácií
- Fiktívne rozhodnutie o nesprístupnení informácií
- Prieskum rozhodnutia o nesprístupnení informácií
- Východiská prístupu k výkladu zákona o slobode informácií prezentované v súdnej praxi
- Stanoviská prezentované v slovenskej správnej súdnej praxi (a relevantné stanoviská prezentované v českej správnej súdnej praxi)
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994