Ponuka seminárov
Pravidlá pre zákazky financované z fondov EÚ (Program Slovensko) v novom programovom období /prednášajúci: Mgr. Branislav Hudec/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Pravidlá pre zákazky financované z fondov EÚ (Program Slovensko) v novom programovom období
24. apríl 2024
V novom programovom období 2021 – 2027 sa avizuje výrazné zjednodušenie procesov pre prijímateľov prostriedkov z fondov EÚ a najpodstatnejšou zmenou je vytvorenie jedného programu namiesto šiestich, kreovanie jedného riadiaceho orgánu, ktorý bude primárne za tento program zodpovedný, sú vytvorené jednotné pravidlá, vrátane jednotnej metodiky pre verejné obstarávanie. Ide o Program Slovensko, ktorý bol Európskou komisiou schválený 21.11.2022 a celková výška zdrojov z fondov EÚ pre tento program je 12,594 mld. eur. Najväčšia časť z balíka v sume 12,59 mld. eur je v Programe Slovensko vyčlenená na zelené a klimatické ciele a zvýšenie energetickej bezpečnosti, kam patrí aj využívanie obnoviteľných zdrojov energie, zatepľovanie a znižovanie energetickej náročnosti budov a energetická efektívnosť podnikov. Bude sa investovať do vedy, výskumu, inovácií, priemyselnej transformácie, digitalizácie a podpory rastu malých a stredných podnikov, ďalej významná časť nových eurofondov bude určená na riešenie problémov spojených s budovaním a opravou ciest I. triedy, ciest II. a III. triedy a rekonštrukcie miestnych komunikácií. Ďalšia časť zdrojov z nového balíka pôjde na ochranu prírody a životného prostredia, medzi nimi aj investície do ekologickej verejnej dopravy a cyklodopravy a prostriedky Programu Slovensko budú smerovať tiež na rozvoj kultúry a ochranu kultúrneho dedičstva. Projekty financované z Programu Slovensko budú realizované dodávateľmi, ktorí budú úspešnými uchádzačmi verejného obstarávania a pravidlá pre proces a kontrolu verejného obstarávania sú predmetom úpravy v novej Príručke pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania, ktorá nadobudla účinnosť 22.12.2022. Cieľom tohto školenia je predstaviť základné kapitoly tejto príručky týkajúce sa procesného zadávania zákaziek, ktoré bude kontrolovať Úrad pre verejné obstarávanie v postavení sprostredkovateľského orgánu.
Prednášajúci:
Mgr. Branislav Hudec – pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 18 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Cieľová skupina:
verejní obstarávatelia, záujemcovia a prijímatelia pomoci z fondov EÚ, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, uchádzači vo verejnom obstarávaní, konzultanti vo verejnom obstarávaní, advokáti a ďalší záujemcovia.
Program:
- Nová príručka pre žiadateľov / prijímateľov k procesu a kontrole VO na programové obdobie 2021 – 2027 (Program Slovensko) a jej východiská
- Vzorové dokumenty ako prílohy novej príručky (vzor výzvy na predkladanie ponúk, určenie PHZ, test bežnej dostupnosti, pomocné kontrolné zoznamy k úplnosti dokumentácie
- ÚVO v pozícii sprostredkovateľského orgánu zodpovedného za výkon kontroly eurofondových zákaziek v rámci Programu Slovensko
- Predstavenie systému kontroly podľa siedmej hlavy zákona o VO • kontrola pred vyhlásením zákazky (predbežná kontrola)
• kontrola po uzavretí zmluvy - Výstupy z kontroly ÚVO
• protokoly a záznamy
• možnosti na námietky proti zisteniam ÚVO na strane prijímateľa - Riziková analýza
• nie všetky zákazky budú kontrolované zo strany ÚVO - Určenie predpokladanej hodnoty zákazky
- Zákazky s nízkou hodnotou vs. eurofondové zákazky s nízkou hodnotou
- Zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o VO
- Overenie hospodárnosti
- Konflikt záujmov vo VO so zameraním na fondy EÚ
- Finančné opravy za porušenie pravidiel VO
• predstavenie pravidiel podľa usmernenia EK a novej príručky
• ÚVO ako subjekt, ktorý určuje výšku finančných opráv
• výber najčastejších nedostatkov vo verejnom obstarávaní - Modelové prípady na chyby vo verejnom obstarávaní
- Možné porušenia pravidiel ochrany hospodárskej súťaže
- Možný dopad pripravovanej novely zákona o verejnom obstarávaní na eurofondové zákazky
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 24.4.2024
*Uzávierka prihlášok: 22.4.2024
Účastnícky poplatok: 96,00 € s DPH
(80 € bez DPH)
- Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Cloud computing z právnej perspektívy /prednášajúci: JUDr. Štefan Pilár, Mgr. Damián Palašta/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Cloud computing z právnej perspektívy
16. máj 2024
Pro Seminar, s.r.o. Vás srdečne pozýva na odborný seminár, ktorého cieľom je oboznámiť účastníkov s právnymi súvislosťami, ktoré vystupujú do popredia pri využívaní služieb cloud computingu. Zameriame sa na zadefinovanie a vysvetlenie pojmu cloud computing, jeho právnu reguláciu, zmluvné vzťahy, právnu zodpovednosť, ochranu údajov nachádzajúcich sa v cloude a autorské práva so zameraním na cloud computing a štátnu správu.
Prednášajúci:
JUDr. Štefan Pilár – advokát s 8 ročnou praxou v advokácii so špecializáciou na kybernetickú bezpečnosť, ochranu osobných údajov, IT právo, právo duševného vlastníctva, elektronický podpis a ochranu súkromia. Je členom Pracovnej skupiny pre verejné právo, poradného orgánu predsedníctva Slovenskej advokátskej komory (SAK) a Asociácie kybernetickej bezpečnosti (AKB). Štefan je certifikovaný ako ISO/IEC 27001 Lead Auditor a certifikovaný audítor kybernetickej bezpečnosti s vyše 40 vykonanými auditmi vo verejnom a súkromnom sektore.
V minulosti pôsobil aj ako právny poradca CSIRT-u alebo ako spolutvorca z. č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti. Na medzinárodnej úrovni pôsobil v pozícii národného experta pre oblasť kybernetickej bezpečnosti, a to v rámci pracovných platforiem Európskej komisie (NIS Expert Group, Komitologický výbor NIS, Politika kybernetickej bezpečnosti – Galileo). V pozícii národného právneho poradcu pravidelne zastupuje SR na medzinárodných cvičeniach kybernetickej obrany (Locked Shields, Cyber Coalition)
Podieľal na implementačných projektoch z oblasti kybernetickej bezpečnosti, ochrany osobných údajov, elektronizácie a prechodu do „paperless“ prostredia za využitia el. podpisu, el. pečate a časovej pečiatky pre významné SW spoločnosti, telekomunikačného operátora, poskytovateľov bankových a finančných služieb a ďalšie subjekty plniace požiadavky súvisiacej legislatívy. Podieľal sa na implementačných projektoch zavádzajúcich opatrenia pre spracúvanie a ochranu informácií z oblastí zdravotníctva, verejnej správy, cloud computingu, telekomunikačných služieb alebo finančného sektora.
Mgr. Damián Palašta – je v súčasnosti advokátskym koncipientom v advokátskej kancelárii SIGNUM legal s.r.o. so špecializáciou na IT právo, umelú inteligenciu a duševné vlastníctvo.
Damián je súčasne doktorandom na Ústave práva a technológií Právnickej fakulty Masarykovej univerzity, kde sa venuje umelej inteligencii a duševnému vlastníctvu, najmä generatívnej umelej inteligencii, strojovému učeniu, neurónovým sieťam a ich právnej regulácii.
Damián okrem iného absolvoval kurz na Univerzite v Tartu o umelej inteligencii a letnú školu o práve a logike organizovanú Európskym univerzitným inštitútom a Harvard Law School a taktiež získal ocenenie od predsedu Najvyššieho súdu Slovenskej republiky za svoj príspevok s názvom „Môže umelá inteligencia nahradiť sudcu?“.
Cieľová skupina:
interní právnici orgánov verejnej moci, projektoví manažéri IT projektov, vedúci IT oddelení, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, advokáti, podnikatelia využívajúci služby cloud computingu, compliance officeri a ďalší záujemcovia
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 16.5.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 14.5.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 144,00 € s DPH
(120 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Úvod do cloud computingu: Definícia a základné princípy tejto technológie, ktorá umožňuje prístup k zdieľaným zdrojom.
- Typy služieb cloud computingu: Komparácia rôznych typov cloudových riešení a ich vplyv na právne aspekty.
- Zmluvné vzťahy: Analýza typických zmluvných ustanovení v cloudových zmluvách, vrátane služieb SLA (Service Level Agreement) a zodpovednosti objednávateľa a poskytovateľa.
- Ochrana údajov: Hlboký pohľad na otázky súvisiace s ochranou údajov v cloudovom prostredí, vrátane dodržiavania požiadaviek GDPR (kontext obsahu údajov, geografického umiestnenia, prenosy osobných údajov do tretích krajín a pod.).
- Právne riziká: Identifikácia hlavných právnych rizík spojených s používaním cloudových služieb a stratégie na ich minimalizáciu.
- Autorské práva: Autorské práva a služby cloud computingu, licenčné dojednania.
- Právne trendy: Informácie o najnovších právnych trendoch a vyhliadkach v oblasti cloud computingu, vrátane legislatívnych zmien a súdnych rozhodnutí.
- Praktické odporúčania: Poskytnutie praktických odporúčaní a postupov pre organizácie pri riešení právnych otázok spojených s používaním cloudových služieb.
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Ako správne zvolať a zorganizovať valné zhromaždenie s.r.o. a a.s. /prednášajúca: JUDr. Zuzana Bartová/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na seminár
Ako správne zvolať a zorganizovať valné zhromaždenie s.r.o. a a.s.
21. máj 2024, Bratislava
Seminár sa zameria na všetky aspekty právnej úpravy a reálneho konania valného zhromaždenia spoločnosti s ručením obmedzeným a akciovej spoločnosti – od zvolania, priebeh až po jeho ukončenie a tiež následky vadného zvolania a konania VZ (aktívna a pasívna legitimácia na podanie žaloby, lehota na podanie žaloby o určenie neplatnosti uznesenia VZ, priebeh súdneho konania, záväznosť rozhodnutia súdu), vrátane relevantnej judikatúry.
Prakticky zameraný hlbší rozbor inštitútu valného zhromaždenia z pohľadu teórie, ale najmä praxe v podaní lektorky, uznávanej odborníčky v oblasti obchodného práva, prispeje k eliminácii chýb a nesprávnych postupov pri zvolávaní a zorganizovaní valných zhromaždení, či získaniu odborných poznatkov, aplikovaných v súdnej praxi v danej oblasti.
Prednášajúca:
JUDr. Zuzana Bartová je advokátkou v advokátskej spoločnosti Bartová, Kovácsová & Partners, s.r.o., je uznávanou odborníčkou v oblasti obchodného práva. Pravidelne poskytuje odborné poradenstvo obchodným spoločnostiam v oblasti korporátnych zmien, ako i v oblasti obchodnoprávnych záväzkových vzťahov a ich zabezpečenia. Poskytuje právne poradenstvo viacerým bankám, významným spoločnostiam z oblasti energetiky, informačných technológií, stavebníctva a potravinárskeho priemyslu. Aktívne sa venuje lektorskej a publikačnej činnosti, je spoluautorkou viacerých publikácií z oblasti obchodného práva.
Cieľová skupina:
advokáti, koncipienti, právnici v obchodných spoločnostiach, notári a ostatní záujemcovia o tému
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 21.5.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 17.5.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 108,00 € s DPH
(90 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- Čo musí obsahovať pozvánka na valné zhromaždenie/oznámenie o konaní valného zhromaždenia?
Nevyhnutné a osobitné náležitosti pozvánky/oznámenia, spôsob ich uvedenia v pozvánke/oznámení, sprístupnenie listín spoločníkom/akcionárom spoločnosti, kto je povinný vyhotoviť (podpísať) pozvánku/oznámenie o konaní VZ, dodržanie lehoty na zvolanie valného zhromaždenia, dopĺňanie pozvánky/oznámenia o konaní VZ, čo by malo byť v programe riadneho valného zhromaždenia - Ako správne zorganizovať valné zhromaždenie?
Prezentácia prítomných spoločníkov/akcionárov, splnomocnenia, spôsoby hlasovania a hlasovacie lístky, zisťovanie kvóra na uznášaniaschopnosť valného zhromaždenia a na prijatie rozhodnutia, prítomnosť všetkých konateľov/členov predstavenstva na valnom zhromaždení, prítomnosť členov dozornej rady na valnom zhromaždení, prítomnosť tretích osôb na valnom zhromaždení, zápisnica o valnom zhromaždení, jej vyhotovenie a doručenie, protesty akcionárov na valnom zhromaždení, realizácia práva spoločníkov a akcionárov na informácie na VZ - Následky vadného zvolania a konania valného zhromaždenia.
Aktívna a pasívna legitimácia na podanie žaloby a lehota na podanie žaloby o určenie neplatnosti uznesenia valného zhromaždenia, priebeh súdneho konania, záväznosť rozhodnutia súdu - Diskusia
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Smernica NIS 2 – Cesta ku kybernetickej bezpečnosti cez nové požiadavky a povinné subjekty /prednášajúci: JUDr. Štefan Pilár/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Smernica NIS 2 – Cesta ku kybernetickej bezpečnosti cez nové požiadavky a povinné subjekty
11. jún 2024
Pro Seminar, s.r.o. si Vás dovoľuje pozvať na odborný seminár, ktorý sa obsahovo zameria na vysvetlenie základných častí Smernice NIS 2 a jej presahu do existujúcej právnej úpravy v podobe zákona o kybernetickej bezpečnosti.
Program:
- Vysvetlenie účelu Smernice NIS 2, ktorá prináša rozšírenie bezpečnostných požiadaviek oproti svojej predchodkyni a postihuje podstatne širší okruh povinných osôb, ktoré budú po novom musieť plniť „jej“ (v podobe novelizovaného zákona o kybernetickej bezpečnosti) bezpečnostné a ďalšie požiadavky.
- Zadefinovanie očakávaného posilnenie postavenia a kompetencií ústredného orgánu štátnej správy pre kybernetickú bezpečnosť (Národný bezpečnostný úrad).
- Zamýšľaný prístup pri identifikácii povinných osôb, ktorý po novom nemá byť založený na identifikačných kritériách prevádzkovaných služieb.
- Zmeny aj v ďalších dnes zákonom vyžadovaných a povinnými subjektami aplikovaných požiadaviek, ako napr. klasifikácie informácií a kategorizácie sietí a informačných systémov alebo auditu kybernetickej bezpečnosti.
- Významná zmenu sankčného mechanizmu, kedy má dôjsť k zásadnému sprísneniu pri postihovaní porušení zákonných požiadaviek, najmä podstatnému zvýšeniu pokút s hornou hranicou až 10 miliónov EUR.
- Príklady z praxe, využitie komparácie so súčasne platnou právnou úpravou, identifikácia možných zmien súčasnej právnej úpravy v kontexte transpozície Smernice NIS 2 a ich kategorizácia podľa miery pravdepodobnosti ich výskytu medzi budúcimi zákonnými povinnosťami.
- Záverom vysvetlíme, dokedy je potrebné čakať, aké prechodné lehoty na plnenie požiadaviek je možné očakávať a kedy začať s implementáciou požiadaviek Smernice NIS 2 v prípade súčasných povinných osôb, príp. požiadaviek zákona o kybernetickej bezpečnosti v prípade nových povinných osôb. Tieto (nové povinné osoby) sú totižto známe už aj dnes, pred povinnou transpozíciou Smernice NIS 2, pričom o tom nemusia ani tušiť.
- Diskusia.
Prednášajúci:
JUDr. Štefan Pilár – advokát s 8 ročnou praxou v advokácii so špecializáciou na kybernetickú bezpečnosť, ochranu osobných údajov, IT právo, právo duševného vlastníctva, elektronický podpis a ochranu súkromia. Je členom Pracovnej skupiny pre verejné právo, poradného orgánu predsedníctva Slovenskej advokátskej komory (SAK) a Asociácie kybernetickej bezpečnosti (AKB). Štefan je certifikovaný ako ISO/IEC 27001 Lead Auditor a certifikovaný audítor kybernetickej bezpečnosti s vyše 40 vykonanými auditmi vo verejnom a súkromnom sektore.
V minulosti pôsobil aj ako právny poradca CSIRT-u alebo ako spolutvorca z. č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti. Na medzinárodnej úrovni pôsobil v pozícii národného experta pre oblasť kybernetickej bezpečnosti, a to v rámci pracovných platforiem Európskej komisie (NIS Expert Group, Komitologický výbor NIS, Politika kybernetickej bezpečnosti – Galileo). V pozícii národného právneho poradcu pravidelne zastupuje Slovenskú republiku na medzinárodných cvičeniach kybernetickej obrany (Locked Shields, Cyber Coalition)
Súčasťou jeho odborného zamerania sú aj školenia a semináre zamerané na implementáciu a praktické skúsenosti s plnením požiadaviek právnych predpisov z oblastí jeho zamerania. Podieľal na implementačných projektoch z oblasti kybernetickej bezpečnosti, ochrany osobných údajov, elektronizácie a prechodu do „paperless“ prostredia za využitia el. podpisu, el. pečate a časovej pečiatky pre významné SW spoločnosti, telekomunikačného operátora, poskytovateľov bankových a finančných služieb a ďalšie subjekty plniace požiadavky súvisiacej legislatívy. Podieľal sa na implementačných projektoch zavádzajúcich opatrenia pre spracúvanie a ochranu informácií z oblastí zdravotníctva, verejnej správy, cloud computingu, telekomunikačných služieb alebo finančného sektora.
Cieľová skupina:
interní právnici orgánov verejnej moci, projektoví manažéri IT projektov, vedúci IT oddelení, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, advokáti, osoby pôsobiace v regulovaných sektoroch podľa prílohy I a prílohy II Smernice NIS 2, manažéri kybernetickej bezpečnosti a CISO (Chief Information Security Officer), CIO (Chief Information Officer), CTO (Chief Technology Officer) a pracovníci dotknutých organizačných zložiek (IT, prevádzka, bezpečnosť), compliance officerom a iní záujemcovia
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 11.6.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 7.6.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 144,00 € s DPH
(120 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994