Ponuka seminárov
Aktualizované pravidlá pre zákazky financované z fondov EÚ (Program Slovensko) v novom programovom období a nové pravidlá pre podlimitné zákazky /prednášajúci: Mgr. Branislav Hudec/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Aktualizované pravidlá pre zákazky financované z fondov EÚ (Program Slovensko) v novom programovom období a nové pravidlá pre podlimitné zákazky
Bratislava, 5.11.2024
Seminár poskytne účastníkom komplexný prehľad o pravidlách, ktoré sú spojené so zadávaním, ale najmä kontrolou zákaziek a ich špecifikách, ktoré sú financované z fondov EÚ v novom programovom období 2021 – 2027 (program Slovensko).
Seminár zdôrazní aktuálne zmeny, vyplývajúce z novely zákona o verejnom obstarávaní a s tým spojenej aktualizácie Príručky k procesu a kontrole verejného obstarávania ku dňu 1.8.2024.
Prednášajúci:
Mgr. Branislav Hudec – pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 18 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.
Cieľová skupina:
verejných obstarávateľov/obstarávateľov, záujemcov a uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, Úrade vládneho auditu, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie, ktoré poskytujú služby v oblasti verejného obstarávania a ďalších záujemcov
Program:
- Aktualizácia príručky k procesu a kontrole VO na programové obdobie 2021 – 2027 (Program Slovensko) k 1.8.2024
- ÚVO v pozícii sprostredkovateľského orgánu zodpovedného za výkon kontroly eurofondových zákaziek v rámci Programu Slovensko
- Predstavenie systému kontroly podľa siedmej hlavy zákona o VO
• kontrola pred vyhlásením zákazky (predbežná kontrola)
• kontrola po uzavretí zmluvy - Výstupy z kontroly ÚVO
• protokoly a záznamy - Riziková analýza
• nie všetky zákazky budú kontrolované zo strany ÚVO - Určenie predpokladanej hodnoty zákazky
- Nové pravidlá pre podlimitné zákazky od 1.8.2024 a prísnejšie limity pre zverejňovanie eurofondových podlimitných zákaziek vo vestníku
- kontrola pred vyhlásením zákazky (predbežná kontrola)
• podlimitné zákazky s oslovením min. 3 hospodárskych subjektov
• bežný postup pre podlimitné zákazky so zverejním výzvy vo vestníku - Zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o VO a overenie hospodárnosti
- Konflikt záujmov vo VO so zameraním na fondy EÚ
- Finančné opravy za porušenie pravidiel VO
- Predstavenie pravidiel podľa usmernenia EK a novej príručky
• ÚVO ako subjekt, ktorý určuje výšku finančných opráv
• výber najčastejších nedostatkov vo verejnom obstarávaní a prvé zistenia ÚVO ako SO - Možné porušenia pravidiel ochrany hospodárskej súťaže
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 5.11.2024
*Uzávierka prihlášok: 1.11.2024
Účastnícky poplatok: 102,00 € s DPH
(85 € bez DPH)
- Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Akt o umelej inteligencii: Požiadavky a dopady pre firmy, organizácie a verejnú správu /prednášajúci: Mgr. Damián Palašta/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Akt o umelej inteligencii: Požiadavky a dopady pre firmy, organizácie a verejnú správu
14. november 2024
Dňa 12.07.2024 bol v Úradnom vestníku EÚ publikovaný Akt o umelej inteligencii, ktorý predstavuje prvý komplexný právny rámec pre reguláciu umelej inteligencie v Európskej únii, teda záväzne aj v Slovenskej republike. Akt má za cieľ zaistiť bezpečnosť a zodpovedné využívanie AI technológií a zavádza nové povinnosti pre širokú škálu subjektov, či už AI využívajú, vyvíjajú alebo distribuujú.
Z aktu vyplýva, že sa bude týkať veľkého počtu subjektov, ktoré budú musieť plniť širokú škálu povinností. Sankcie za porušenia aktu môžu zahŕňať pokuty až do výšky 35 miliónov EUR alebo 7 % z celosvetového ročného obratu podniku, pričom sankčný mechanizmus sa vzťahuje aj na malé a stredné podniky.
Akt zasiahne poskytovateľov, používateľov, dovozcov a distribútorov AI systémov, ako aj výrobcov alebo dotknuté osoby, ktoré sa nachádzajú v EÚ. Týka sa aj sektorov ako zdravotníctvo, doprava, finančné služby, vzdelávanie, verejná správa, priemysel a obchod. Všetky tieto subjekty a sektory budú musieť dodržiavať pravidlá stanovené aktom týkajúce sa bezpečnosti, transparentnosti a etických štandardov pri využívaní AI.
Uplatňovanie (účinnosť) aktu nastane postupne. Kapitoly I a II sa začnú uplatňovať od 2. februára 2025, ďalšie kapitoly vrátane kapitoly III oddielu 4 a článku 78 od 2. augusta 2025 a takmer plné uplatňovanie aktu nastane od 2. augusta 2026 a následne 2. augusta 2027. Je teda zrejmé, že aktom je nutné zaoberať sa už teraz a jeho požiadavky priebežne plniť od začiatku roka 2025 po 2027, kedy nastane účinnosť celého aktu a vznikne povinnosť udržiavania plnenia stanovených povinností nepretržite a bez obmedzenia.
Ak používate Co-pilot, ChatGPT vo firme alebo máte záujem o väčšiu implementáciu nástrojov, ktoré obsahujú AI, je tento seminár určený práve pre vás! Seminár je z výkladového hľadiska rozdelený do dvoch kompatibilných častí. V prvej fáze vysvetlíme, ako vlastne funguje umelá inteligencia, aby sme mohli lepšie pochopiť jej regulačné prostredie. Druhá časť bude zameraná na vysvetlenie a objasnenie aplikácie aktu so zameraním na konkrétne povinnosti a zodpovednosti.
Príďte si vypočuť, či sa na Vás bude vzťahovať nová právna úprava aktu o umelej inteligencii, aké budete mať povinnosti, lehoty na ich plnenie a sankcie v prípade ich nedodržania alebo porušenia.
Program:
- Čo je umelá inteligencia a ako funguje.
- Objasnenie účelu Aktu o umelej inteligencii.
- Prehľad základnej metodiky Aktu o umelej inteligencii. Prístup založený na rizikách, kategorizácia systémov AI podľa rizika, povinné subjekty.
- Diskusia o zakázaných praktikách a požiadavkách na transparentnosť.
- Objasnenie požiadaviek na vysokorizikové systémy AI v rámci Aktu o umelej inteligencii.
- Povinnosti pre povinné subjekty.
- Štandardy pre spoľahlivosť a transparentnosť.
- Prehľad sankcií za nedodržanie požiadaviek Aktu o umelej inteligencii, uplatňovanie (účinnosť) Aktu o umelej inteligencii.
- Záver a diskusia.
Prednášajúci:
Mgr. Damián Palašta – pôsobí v advokátskej kancelárii SIGNUM legal s.r.o. so špecializáciou na IT právo, umelú inteligenciu a duševné vlastníctvo a súčasne je doktorandom na Ústave práva a technológií PF Masarykovej univerzity, kde sa venuje umelej inteligencii a duševnému vlastníctvu, najmä generatívnej umelej inteligencii, strojovému učeniu, neurónovým sieťam a ich právnej regulácii. Damián okrem iného absolvoval kurz na Univerzite v Tartu o umelej inteligencii a letnú školu o práve a logike organizovanú Európskym univerzitným inštitútom a Harvard Law School.
Cieľová skupina:
interní právnici orgánov verejnej moci, projektoví manažéri IT projektov, vedúci IT oddelení, zamestnanci verejnej správy, samosprávy, advokáti, o, manažéri kybernetickej bezpečnosti a CISO (Chief Information Security Officer), CIO (Chief Information Officer), CTO (Chief Technology Officer) a pracovníci dotknutých organizačných zložiek (IT, prevádzka, bezpečnosť), compliance officeri a iní záujemcovia
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 14.11.2024
*Uzávierka záväzných prihlášok: 12.11.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 120,00 € s DPH
(100 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa
- Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Pozemkové úpravy v praxi z pohľadu projektanta pozemkových úprav /prednášajúci: Ing. Vladimír Uhlík/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár
Pozemkové úpravy v praxi z pohľadu projektanta pozemkových úprav
Bratislava, 28.11.2024
Seminár sprostredkuje účastníkom praktický súhrn informácií a aktuálnych tém týkajúcich sa problematiky pozemkových úprav na Slovensku z pohľadu projektanta pozemkových úprav.
Pozemkové úpravy sú jediným nástrojom komplexného usporiadania vlastníckych a užívacích práv v určitom území, vykonávaných za účelom odstránenia prekážok ich výkonu a vyriešenia problematickej rozdrobenosti pozemkov spôsobenej historickým vývojom na Slovensku. Ich cieľom je sceľovanie, parcelácia, optimalizácia tvaru pozemkov a s tým súvisiaci výkon právnych, terénnych a iných opatrení, s úmyslom umožniť vlastníkom pozemkov reálne užívať svoje pozemky a nakladať s nimi.
Na seminári sa účastníci popri otázkach významu, úlohách pozemkových úprav a ich benefitoch môžu informovať o možnostiach a praktických aspektoch riešenia v praxi.
Prednášajúci: Ing. Vladimír Uhlík
- Zodpovedný projektant pozemkových úprav
- Autorizovaný geodet a kartograf
- Konateľ firmy vykonávajúcej pozemkové úpravy
- Predseda predstavenstva Komory pozemkových úprav SR
- Predseda predstavenstva Zamestnávateľského zväzu geodézie a kartografie
- Člen Prezídia Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR
- Člen Priemyselnej rady dekana Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave
- Člen komisie Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR na výber katastrálnych území na vykonávanie pozemkových úprav v SR
- Člen komisie Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR na prípravu novej metodiky na vykonávanie pozemkových úprav
- Člen komisie pri Monitorovacom výbore pre Program Slovensko pre integrovaný územný rozvoj a cieľ 5 politiky súdržnosti EÚ
- Člen pracovnej skupiny Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave na posúdenie súladu študijných programov uskutočňovaných na SvF v študijnom odbore Geodézia a kartografia na troch stupňoch so štandardami Akreditačnej komisie
- Spoluautor súčasnej metodiky na vykonávanie geodetických činností pre projekt pozemkových úprav
- Veľký fanúšik a obhajca pozemkových úprav v odbornej aj laickej verejnosti
Cieľová skupina:
Projektanti pozemkových úprav, developerské spoločnosti, zamestnanci orgánov štátnej správy, zamestnanci samosprávy, poľnohospodárske družstvá, advokátske kancelárie, ktoré poskytujú služby v predmetnej oblasti a ďalší záujemcovia
Program:
- Chcete sa dozvedieť o pozemkových úpravách všetko?
- Kto si ich môže objednať?
- Aké sú typy pozemkových úprav?
- Koľko stoja?
- Čo všetko nimi môžete vyriešiť?
- Koľko trvajú?
- U koho s ich môžete objednať?
- Ako prebieha vykonávanie pozemkových úprav v realite?
- Máte problém so spoluvlastníctvom a chcete ho vyriešiť?
- Ako môžem vyriešiť pozemky štátu a nezistených vlastníkov?
- Kedy sa budú vykonávať pozemkové úpravy v mojej obci?
- Ako je to s drobením pozemkov po pozemkových úpravách?
- Kedy sa ukončia pozemkové úpravy na Slovensku?
- Záver, diskusia.
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 28.11.2024
*Uzávierka prihlášok: 26.11.2024
Účastnícky poplatok: 99,60 € s DPH
(83 € bez DPH)
- Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Registrácia, informácie a otázky:
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994
Správne súdnictvo ako garancia zachovávania zákonnosti v rozhodovacej činnosti orgánov verejnej správy / lektori: JUDr. Róbert Jakubáč, PhD., JUDr. Dana Jelinková Dudzíková/
Organizátor
-
Pro Seminar, s. r. o.
Miesto
- Bratislava
- Bratislava
Pro Seminar, s.r.o. Vás pozýva na odborný seminár,
Správne súdnictvo ako garancia zachovávania zákonnosti v rozhodovacej činnosti orgánov verejnej správy
2. december 2024
Cieľom seminára je priblížiť správne súdnictvo ako garanciu zachovávania zákonnosti v rozhodovacej činnosti orgánov verejnej správy a to v nadväznosti na stanoviská prezentované v správnej súdnej praxi. Lektori budú venovať osobitnú pozornosť konaniu o všeobecnej správnej žalobe, materiálnej ochrane zákonnosti v správnej súdnej praxi ako aj princípom dobrej správy v správnej súdnej praxi.
Prednášajúci:
JUDr. Róbert Jakubáč, PhD. je sudcom Správneho súdu v Bratislave, v minulosti pôsobil ako vedúci oddelenia opravných prostriedkov legislatívno-právneho odboru Úradu geodézie, kartografie a katastra Slovenskej republiky. V rámci publikačnej činnosti je autorom, resp. spoluautorom viacerých odborných článkov z oblasti občianskeho práva hmotného (s osobitným dôrazom na témy z oblasti katastra nehnuteľností), ako aj z oblasti občianskeho práva procesného. Je spoluautorom publikácie Zákon o pozemkových spoločenstvách – komentár a tiež spoluautorom komentára ku katastrálnemu zákonu. Za články publikované v Justičnej revue v roku 2014 získal cenu Karola Planka. Zároveň zostavil niekoľko prehľadov judikatúry z oblasti občianskeho práva hmotného.
V roku 2021 bol menovaný za člena komisie pre rekodifikáciu vecného práva. V rámci lektorskej činnosti prednáša pre Justičnú akadémiu a taktiež na podujatiach organizovaných Slovenskou advokátskou komorou.
JUDr. Dana Jelinková Dudzíková – je sudkyňou správneho kolégia Krajského súdu v Bratislave, v minulosti pôsobila ako advokátka a správkyňa konkurznej podstaty. Jej zameraním v publikačnej aj vzdelávacej činnosti je právo Európskej únie a eurokonformný výklad právnych predpisov Slovenskej republiky. Od roku 2023 je členkou Súdnej rady SR.
Cieľová skupina:
Seminár je určený širokej právnickej verejnosti, osobitne advokátom a pracovníkom orgánov verejnej správy, ktorí sa podieľajú na rozhodovacej činnosti.
Miesto konania:
APORES, s.r.o. (sídlo Daňového úradu – BA-Ružinov)
Dr. Vl. Clementisa 10, Bratislava
Dátum konania: 2.12.2024
*Uzávierka prihlášok: 28.11.2024
Registrácia účastníkov začína o 8:30 hod., odborný program o 9:00 hod. a plánované ukončenie seminára je o 15:00 hod.
Účastnícky poplatok: 114,00 € s DPH
(95 € bez DPH)
- V účastníckom poplatku je zahrnutý obed, občerstvenie (káva, čaj, minerálka), pracovný materiál v elektronickej forme a náklady na organizačné zabezpečenie seminára.
- Platbu účastníckeho poplatku je možné realizovať len bankovým prevodom alebo vkladom na uvedený účet.
Údaje pre úhradu účastníckeho poplatku:
IBAN: SK23 1100 0000 0029 4309 1058
SWIFT/BIC: TATRSKBX
Variabilný symbol: IČO prihlasovaného subjektu / zamestnávateľa - Zálohové faktúry nevystavujeme, zúčtovacia faktúra bude doručená v zákonnej lehote.
Program:
- rozhodnutia a opatrenia orgánov verejnej správy podliehajúce súdnemu prieskumu,
- rozhodnutia a opatrenia orgánov verejnej správy nepodliehajúce súdnemu prieskumu
- konanie o všeobecnej správnej žalobe
- všeobecná správna žaloba a jej náležitosti, blanketná, resp. bianko žaloba,
- účastníctvo v konaní o všeobecnej správnej žalobe, aktívna žalobná legitimácia,
- rozhodovanie o návrhu na priznanie odkladného účinku správnej žalobe,
- rozhodovanie o všeobecnej správnej žalobe (s dôrazom na nepreskúmateľnosť rozhodnutia alebo opatrenia orgánu verejnej správy a tiež na požiadavky na odôvodnenie rozhodnutia orgánu verejnej správy),
- materiálna ochrana zákonnosti v správnej súdnej praxi,
- princípy dobrej správy v správnej súdnej praxi,
- aplikovanie základných pravidiel správneho konania v administratívnych konaniach, na ktoré sa subsidiárne nevzťahuje správny poriadok,
- stanoviská prezentované v správnej judikatúre,
- diskusia, odpovede na podnety.
- Registrácia, informácie a otázky
info@proseminar.sk
halmesova@proseminar.sk
+421 905 690 581
+421 948 019 994